EĞİTİMDEKİ REFORMLAR AYNI BAŞARIYLA YÜRÜTÜLEMİYOR
‘Eğitim Bir-Sen 6. Türkiye Buluşması’ programında konuşan Memur-Sen Genel Başkanı Ahmet Gündoğdu, son yıllarda eğitimde önemli değişimlerin yaşandığını belirterek, buna rağmen hayata geçirilen reformların aynı başarıyla uygulanamadığına dikkat çekti. Yeni eğitim sistemine ilişkin reformun amacına ulaşması için ikili öğretim yapan eğitim kurumunun kalmaması ve sınıf mevcutlarının 24–30 aralığında olması gerektiğini ifade eden Gündoğdu, 120 bini aşan öğretmen ihtiyacının da biran önce karşılanmasını istedi.
Eğitim Bir-Sen 6. Türkiye Buluşması, Antalya’nın Kemer İlçesi’nde yapıldı. Toplantı sonrası hazırlanan sonuç bildirisini basın mensuplarına Ahmet Gündoğdu açıkladı. Eğitim sisteminde müfredat, kademeli eğitim, din eğitimi seçeneklerinin artırılması, seçmeli dersler gibi birçok alanı kapsayan ve milletin taleplerini karşılayan reformlar gerçekleştirildiğini söyleyen Gündoğdu, reformlardaki doğru yaklaşımın, uygulama süreçlerinde aynı hassasiyetle sürdürülemediğini kaydetti. 4+4+4 olarak kademelendirilen yeni eğitim sisteminin, uygulamadaki aksaklıklar sebebiyle gölgede kaldığını ifade eden Gündoğdu, “İlkokula başlama yaşı ve rapor alma zorunluluğu, sınıf mevcutları, derslik sayısının artırılamaması, öğretmenlere yönelik norm kadro ve yer değiştirme odaklı sorunlar, okulların fiziki donanımlarının yaş gruplarına uygun şekle getirilmesindeki eksiklikler ve benzeri sorunlar, yapılan reformların hak ettiği kamuoyu desteğinin elde edilmesine engel olacak mahiyettedir. Bu durum Milli Eğitim Bakanlığı’nın uygulamaya ilişkin üslubundan ve sosyal paydaşlarla iletişim kurmamasından kaynaklanmaktadır” dedi.
Önerilerimiz Dikkate Alınmadı Sorunlar Arttı
Eğitim Bir-Sen’in, reformların uygulaması adına önerilerini Milli Eğitim Bakanlığı başta olmak üzere kamuoyuyla paylaştığını kaydeden Gündoğdu, ortaya çıkan sorunların zamanında uyarılarının dikkate alınmamasından kaynaklandığını söyledi. Olumsuzluklar artmadan önerilerinin dikkate alınarak uygulamalardaki aksaklıkların ivedilikle giderilmesini isteyen Gündoğdu, yeni eğitim sistemine ilişkin reformun amacına ulaşması için ikili öğretim yapan eğitim kurumunun kalmaması, sınıf mevcutlarının 24–30 aralığında olması, 120 bini aşan öğretmen ihtiyacının karşılanması gerektiğini kaydetti. Gündoğdu, bu çerçevede siyasi iradenin kamu maliyesi ve bütçe disiplini gibi gerekçelere sığınmadan üzerine düşen sorumluluğu yerine getirmesi gerektiğini belirtti. 4 + 4 +4 sistemine karşı çıkanların, ideolojik saplantı doğrultusunda harekete eden kişi ve kuruluşlar olduğunu söyleyen Gündoğdu, milletin değerleriyle kavga etmeyi görev sayan bu örgütlere itibar edilmemesini istedi. Öğretmenleri itibarsızlaştırmak ve değersizleştirmenin eğitim sistemi ve toplumu çökerteceğine dikkat çeken Gündoğdu, “Buradan başta Milli Eğitim Bakanlığı ve iktidar mensupları olmak üzere herkesi öğretmenleri değersizleştirecek ve itibarsızlaştıracak söz, davranış ve eylemlerden kaçınmaya davet ediyoruz” dedi. Eş durumunda kaynaklanan tayinlerle ilgili soruna da değinen Ahmet Gündoğdu, her birey gibi öğretmenlerin de aile bütünlüğünün sağlanmasının anayasal bir hak olduğunu ifade etti. Öğretmenlerin eş durumundan kaynaklanan tayin sorununun bir an önce giderilmesi gerektiğini söyleyen Gündoğdu, karma eğitim mecburiyeti başta olmak üzere 28 Şubat sürecinin bütün dayatmalarının kaldırılmasını istedi. Gündoğdu, eğitimde özgürlükler, bilimsel ve pedagojik kriterler ile toplumsal hassasiyetlerin esas alınması gerektiğinin altını çizdi.
Hükümet Ek Ödeme Yanlışından Dönmeli
Son yıllarda bütçeden eğitime ayrılan payın arttırılmasını yerinde bir gelişme olarak değerlendirdiklerini ifade eden Gündoğdu, buna rağmen öğretmenin bütçesine aktarılan payın artırılmadığını hatırlattı. Gündoğdu, “Emsalsiz bir görevi üstlenen öğretmenlere emsaliniz yok diyerek ek ödeme verilmemesi yanlışından bir an önce dönülmelidir. Eğitim çalışanlarının yetkili sendikası olarak kalkınan Türkiye’nin adalet mağduru öğretmenlerine hak ettikleri ek ödemenin verilmesini istiyoruz” diye konuştu.
Yeni Anayasa, Tanımlamak Yerine Tanımalı
Gündemdeki konulara da değinen Ahmet Gündoğdu, yakın siyasi dönemin en büyük projesinin bizzat millet tarafından ilan edilen yeni anayasa olduğunu belirterek, milletin bu projesine başta siyasi partiler olmak üzere bütün kuruluşların katkı sunmasını beklediklerini kaydetti. Yeni anayasanın insanı esas alıp, bütün vatandaşları kucaklaması gerektiğini ifade eden Gündoğdu şöyle devam etti: “Yeni Anayasa, tanımlama dayatması yerine tanıma erdemi içermeli, bu ülkenin vatandaşlarını Türkiyelilik çerçevesi içerisinde bir ve eşit görmelidir. Doğuştan gelen hakları sınırlamamalı, aksine teminat altına almalı, din ve vicdan özgürlüğüne yönelik mevcut sınırlamaları sona erdirmelidir. “ Kadın erkek eşitliğine yönelik çalışmaların yapıldığına dikkat çeken Gündoğdu, kadın-kadın eşitliliğinin sağlanması bakımından ilerleme sağlanamadığını ifade etti. Bu çerçevede kamuda başörtülü görev yapmayı mümkün kılan, mecliste başörtülü kadınların yer almasını sağlayan, kadınların başörtüsüyle eğitim hakkından yararlanmasına imkân veren ve bütün bunları teminat altına alan yasal ve anayasal düzenlemelerin, milletin haklı beklentisi olduğunu hatırlattı.
Provokasyon Amacı Taşıyan Filmi Kınıyoruz
İslam dini ve Hz. Peygamber’e hakaret eden filmi kurgulayanları, çekenleri, oynayanları ve dünya kamuoyuna internet aracıyla yayanları esefle kınadıklarını vurgulayan Gündoğdu, Esat yönetimindeki Baas rejimini destekleyenlere anlam veremediğini söyledi. Uluslararası kuruluşları katliamı durdurmak için birlikte hareket etmeye çağırdı. Son günlerde artan terör saldırılarının terör örgütünün ve yandaşlarının son çırpınışları olduğunu ifade eden Gündoğdu, “Terörün her türlüsüne karşı olan milletimiz, terörü sona erdirmekle kalmayıp arkasındaki güçlere de haddini bildirecektir” dedi.
Eğİtİm-Bİr-Sen 23. Başkanlar Kurulu Sonuç BİldİRİSİ İçİn tIKLAYANIZ